22 Haziran 2014 Pazar

İki Mavide Bir Asır

 21 Haziran 2014 günü Türk Deniz Kuvvetlerinin hava gücünü oluşturan Deniz Hava Komutanlığının 100.Kuruluş yıl dönümü Cengiz Topel Havaalanı'nda gerçekleştirildi. Gerçekten güzel bir gündü, bayağı sıkı hazırlanmışlar. Eski ve yeni deniz havacıların da buluştuğu ve tanıştığı bu organizasyonda emeği geçen herkesi tebrik ederim.

     Eski bir deniz havacı olan ben de davet edildim. Eğitim uçuşum olması sebebiyle katılamayacak olmam beni üzmüştü ama neyse ki son anda planlar değişti ve katılabildim. Acı tatlı günlerimizin geçtiği, beraber kader birliği yaptığımız dostlarımızı, abilerimizi, kardeşlerimizi tekrar görmek keyif vericiydi. Pardon bir de ablamız vardı, unutursam üzülür. Gerçekten de geriye dönüp baktığımda hiç sevmediğim askerlik mesleğinin bana kattığı en güzel şey onlardı kuşkusuz. Umarım bir sonraki 100. yıl kutlamalarında adlarımızı hatırlayan olur ve torunlarımızı gururlandırabiliriz.

     Merak edenler için ayrıca Deniz Kuvvetler envanterinde bulunan ve bulunmuş olan hava araçlarının bir listesini de aşağıya yazıyorum. Ayrıca yerli yapım HÜRKUŞ teyyaresi de ziyaretçiler için sergilendi belirtmeden geçmeyelim.

Helikopterler
  • AB-212 (Görevde)
  • S-70B Seahawk (Görevde)
  • AB-204 (Görevden ayrıldı)
  • AB-412 (Görevde) (Sahil Güvenlik)

Uçaklar
  • CN-235 CASA (Görevde)
  • ATR-72 (Görevde)
  • TB-20 (Görevde)
  • S-2E (Görevden ayrıldı)



Not: 22 Haziran 2014 halk günü yapılacak, uçak ve helikopterleri gezebilirsiniz.




Eski bir helikopterci olarak istem dışı sadece helikopterleri çekmişim :)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder